Czy niski poziom oleju może mieć wpływ...?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Szczep
    Classic
    • 2008
    • 24

    Czy niski poziom oleju może mieć wpływ...?

    z olejem do skrzyni jest tak że jak wymiana nie jest konieczna to lepiej tam nie grzebać
    i na bank nie ten sam co do motorowni :ups
  • Lukas81
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 232

    #2
    Czy niski poziom oleju może mieć wpływ...?

    Czy niski poziom oleju może mieć wpływ ubywanie płynu chłodzącego? Od jakiegoś czasu co 3 dni dolewam g12 bo non stop gdzieś mi ucieka płyn w zbiorniczku. Wycieków pod autem nie zauważyłem. Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju i na zimnym silniku jest dużo poniżej minimum - ledwie na czubku bagnetu.

    Druga sprawa to czy taki poziom oleju jest jedynie spowodowany naturalnym "braniem"oleju przez tdi, czy też mogę mieć dziurawą miskę?
    Były:
    Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
    Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
    Jest:
    Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

    Komentarz

    • Jeżyk
      Rider
      • 2009
      • 691

      #3
      A nie dymi na biało? A ile tego płynu ubywa? Płyn gdzieś musi uciekać, chyba że ostatnio wymieniałeś i jest zapowietrzony układ. Poszukaj na forum bo było o uciekającym płynie. Co do oleju to kiedy ostatnio sprawdzałeś poziom? Ile km temu? Ile ubyło? Co jest na korku wlewu oleju? Ile km ma autko? Ile tego płynu dolałeś? Ja sprawdzam poziom przy tankowaniu albo co drugi tydzień zależy co będzie pierwsze.

      [ Dodano: Czw 28 Sty, 10 21:12 ]
      Zamieszczone przez Lukas81
      czy też mogę mieć dziurawą miskę?
      No jak to? Przecież nie masz wycieków pod autem.
      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

      Komentarz

      • Lukas81
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 232

        #4
        Dymi na biało ale tylko przy rozruchu - pierwsze 2-3 minuty.Płynu zdecydowanie nie wymieniałem, tylko dolewam. Zastanawiam się, czy może mieć to jakiś związek że auto jeździ dwa razy w tygodniu, a resztę czasu stoi w garażu. Oleju - fakt dawno nie sprawdzałem, bo mało jeżdżę. Korek wlewu oleju czysty. Płyn mi spada poniżej poziomu min, tak że dolewał około 0,75 l.

        Z tą miską to fakt
        Były:
        Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
        Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
        Jest:
        Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Zamieszczone przez Lukas81
          Dzisiaj sprawdzałem poziom oleju i na zimnym silniku jest dużo poniżej minimum - ledwie na czubku bagnetu.
          Ładnie Panocku eksploatujecie auto :shock:
          Olej jest także czynnikiem który chłodzi chłodzi silnik więc jeśli go nie ma to można przegrzać silnik co w konsekwencji może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub też samej głowicy. Nie zagłębiam się już w inne części.
          Czy nie słyszałeś że silnik głośniej pracuje? przecież na takiej ilości oleju powinien chodzić jak ursus.
          Dolewasz około 0.75l na ile km. ?
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • olus
            Ambiente
            • 2007
            • 137

            #6
            a czy g12 nie "zniklo" tylko z powodu mrozow? przeciez jego objetosc kurczy sie przy temp ujemnych
            have no fear BMN is here :>

            www.seat-racing.pl

            Komentarz

            • rss
              L&K
              • 2009
              • 1098

              #7
              przyjrzyj sie wszystkim polaczeniom wezy miedzy silnikiem, chlodnica, nagrzewnica i zbiornikiem wyrownawczym, dodatkowo sprawdz korek od zbiornika wyrownawczego (przyjrzyj sie tez czy sam zbiornik nie jest 'zarzygany' od gory spod korka) nawet mala nieszczelnosc (uszczelka, mikropekniecie) powoduje zwiekszone ubytki plynu. przerabialem to w Felicji.
              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
              _________________________________________
              Do sprzedania:
              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
              zaciski do hamulcow 280mm.

              Komentarz

              • b-bar01
                Elegance
                • 2007
                • 985
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Zamieszczone przez rss
                przyjrzyj sie wszystkim polaczeniom wezy miedzy silnikiem, chlodnica, nagrzewnica i zbiornikiem wyrownawczym, dodatkowo sprawdz korek od zbiornika wyrownawczego (przyjrzyj sie tez czy sam zbiornik nie jest 'zarzygany' od gory spod korka) nawet mala nieszczelnosc (uszczelka, mikropekniecie)
                oczywiście w/w czynności sprawdź jak silnik jest dobrze nagrzany, wtedy uklad chlodzenia jest pod cisnieniem, szybciej znajdziesz nieszczelność.
                sprawdź jeszcze dokladnie chłodnicę, miałem podobny problem w Fiacie Siena, chlodnica pociła sie tylko jak silnik byl goracy a ubytek plynu siegal ok 0,5 l na kilka dni.
                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                Komentarz

                • Lukas81
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 232

                  #9
                  A więc zrobiłem sobie kilka dni intensywnych obserwacji auta.
                  Miałem już obawy, że jeszcze miska mi puszcza, dolałem, podłożyłem pod auto karton i nic nie cieknie. Ciemno w tym moim garażu więc nic nie widać, ale wnioskuję, że poprostu silnik bierze olej i tyle.
                  Nie wiem z czego to wynika, ale zauważyłem dziwną prawidłowość. Jak zapaliłem samochód i przejechałem 3 metry do lepiej oświetlonego miejsca to olej był na jedynie na czubku bagnetu. Jak sprawdzałem po nocy bez rozruchu poziom sięgał wyżej - do minimum na bagnecie. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale kontrolka oliwy mi się nie paliła.

                  Jak samochód stoi 2-3 dni to faktycznie przy starcie poleci jedna chmura białego dymu. Jeżeli jeździ codziennie nie ma tego zjawiska.

                  Płyn chłodniczy cieknie mi idealnie pod zbiornikiem wyrównawczym. Więc zakładam, że jakaś nieszczelność jest na spodzie zbiornika, albo na łączeniu z wężykiem.

                  Specem nie jestem, więc w związku z tym że zapaliła mi się ostatnio kontrolka przeglądu rocznego, grzecznie zaprowadziłem auto do aso i zostawiam temat specjalistom.

                  Jak zrobią to napiszę co i jak.
                  Były:
                  Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                  Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                  Jest:
                  Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                  Komentarz

                  • tomil
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1179

                    #10
                    Zamieszczone przez Lukas81
                    grzecznie zaprowadziłem auto do aso i zostawiam temat specjalistom.
                    :hammer :zastrzelic
                    Tyle mogę powiedzieć, dawno się tak nie uśmiałem.
                    It doesn't matter what we're losing
                    It only matters what we're going to find!

                    Komentarz

                    • Lukas81
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 232

                      #11
                      Żebyś z tej swojej mądrości życiowej kiedyś nie pękł... :wink:
                      Były:
                      Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                      Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                      Jest:
                      Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                      Komentarz

                      • piernik
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 975
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Lukas81
                        Nie wiem z czego to wynika, ale zauważyłem dziwną prawidłowość. Jak zapaliłem samochód i przejechałem 3 metry do lepiej oświetlonego miejsca to olej był na jedynie na czubku bagnetu. Jak sprawdzałem po nocy bez rozruchu poziom sięgał wyżej - do minimum na bagnecie. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale kontrolka oliwy mi się nie paliła.
                        yyyy....żartujesz czy piszesz poważnie :shock: ? Przecież to normalne zjawisko że jak sprawdzasz poziom oliwy na zimnym silniku to zawsze będzie więcej

                        Komentarz

                        • Lukas81
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 232

                          #13
                          Zamieszczone przez piernik
                          Zamieszczone przez Lukas81
                          Nie wiem z czego to wynika, ale zauważyłem dziwną prawidłowość. Jak zapaliłem samochód i przejechałem 3 metry do lepiej oświetlonego miejsca to olej był na jedynie na czubku bagnetu. Jak sprawdzałem po nocy bez rozruchu poziom sięgał wyżej - do minimum na bagnecie. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale kontrolka oliwy mi się nie paliła.
                          yyyy....żartujesz czy piszesz poważnie :shock: ? Przecież to normalne zjawisko że jak sprawdzasz poziom oliwy na zimnym silniku to zawsze będzie więcej
                          Ale raczej w 20 sek się diesel nie nagrzewa...
                          Były:
                          Skoda Octavia 2004, 1.9 TDI 110 km, ASV,
                          Fiat Croma 2006, 1.9 MultiJet 150 km
                          Jest:
                          Volkswagen CC 2013, 1.4 TSI 160 km

                          Komentarz

                          • bonzo01
                            Rider
                            • 2009
                            • 295
                            • Superb II combi (3T5)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Lukas81
                            Zamieszczone przez piernik
                            Zamieszczone przez Lukas81
                            Nie wiem z czego to wynika, ale zauważyłem dziwną prawidłowość. Jak zapaliłem samochód i przejechałem 3 metry do lepiej oświetlonego miejsca to olej był na jedynie na czubku bagnetu. Jak sprawdzałem po nocy bez rozruchu poziom sięgał wyżej - do minimum na bagnecie. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale kontrolka oliwy mi się nie paliła.
                            yyyy....żartujesz czy piszesz poważnie :shock: ? Przecież to normalne zjawisko że jak sprawdzasz poziom oliwy na zimnym silniku to zawsze będzie więcej
                            Ale raczej w 20 sek się diesel nie nagrzewa...
                            Może i się nie nagrzewa ale olej i tak rozszedł się po silniku. Po to właśnie on tam jest.
                            MOJA WYMARZONA KOCHANKA
                            tymczasowy dupowóz
                            następnie kochanka
                            zaczęlo się od

                            Komentarz

                            • lukas_ig
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 230

                              #15
                              Zamieszczone przez Lukas81
                              Ale raczej w 20 sek się diesel nie nagrzewa...
                              No tak ale po nocy wszystko co mogło to ściekło z góry silnika i w misce było go więcej, jak odpalisz chociaż na chwilę to olej spowrotem zostanie rozprowadzony :wink:
                              PerfectService by

                              Komentarz

                              • MF
                                Drive
                                • 2009
                                • 40

                                #16
                                Ale jak go odpalisz i zaraz po zgaszeniu sprawdzasz poziom, to olej nie zdaży Ci spłynąć do miski - zwłaszcza zimny.
                                Zgaś rozgrzany silnik, poczekaj 5 minut, wtedy masz wiarygodnie mierzony poziom.

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Lukas81
                                  Żebyś z tej swojej mądrości życiowej kiedyś nie pękł...
                                  Przepraszam, żę uraziłem, ale jakoś ASO i specjalista to te terminy bardzo rzadko idą w parze. No ale każdy ma swoje zdanie.
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Lukas81
                                    Jak zapaliłem samochód i przejechałem 3 metry do lepiej oświetlonego miejsca to olej był na jedynie na czubku bagnetu. Jak sprawdzałem po nocy bez rozruchu poziom sięgał wyżej - do minimum na bagnecie.
                                    Lukas81, nie zapomnij o tym poinformować kupującego jeśli kiedykolwiek przyszłoby Ci do głowy sprzedać auto :lol: :wink:
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • gmalek
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 29

                                      #19
                                      Kiedyś też miałem problem z ubytkiem płynu. Przy zimnym silniku płyn "uciekał", jak silnik był nagrzany - poziom się utrzymywał. rzut okiem pod maskę - sucho, jak trochę postał pod autkiem mała plama płynu. Po dokładniejszych oględzinach wyszło, że zdeformował się króciec wodny (u mnie: http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1626#) i puszczał przy zimnym silniku. Po wymianie wszystko OK.

                                      P.S. Nie kupuj zamienników - wytrzymał około 4 miesiące
                                      --
                                      GM

                                      Komentarz

                                      Pracuję...